Oříšky a semínka jsou doslova elixírem zdraví pro naše tělo. Mnoho lidí se jim záměrně vyhýbá kvůli jejich vysokému obsahu tuků, díky kterému se milně domnívají, že má za následek přibývání na váze. Jenže opak je pravdou. Ve skutečnosti totiž ořechy a semínka pomáhají s redukcí váhy. Oříšky navíc obsahují spoustu zdravý prospěšných tuků, bílkovin, ale i vitamínů a minerálů. Jedná se tak o velmi zdravé plodiny, které bychom neměli opomínat zařazovat čas od času do svého jídelníčku.Skořápkové ovoce
 
Najdete mnoho spekulací, které označují právě ořechy za velký zdroj tuků, díky kterému se rychleji přibývá na váze. Jenže to je hloupost, pokud budeme ořechy konzumovat s mírou, jsou pro nás naopak zdraví prospěšné a dokonce dokáží s nadměrnými kily bojovat. Mají velmi vysokou energetickou hodnotu, proto je konzumujte v rozumné míře. Ideální je asi jedna hrst denně. Oříšky však spousta z nás konzumuje spíše jako jakousi pochutinu a například v salátech nebo některých dalších pokrmech mohou být skvělé. Na výběr je ale několik desítek typů ořechů, pojďme se společně podívat na ty nejznámější.
 

  • Vlašské ořechy

Vlašské ořechy mají velmi vysoký podíl omega-3 nenasycených tuků, kterých mají nejvíce ze všech skořápkových plodů. Také obsahují vysoké množství antioxidantů, které pomáhá preventivně proti vzniku srdečních onemocnění nebo rakoviny. Obsahují také ale draslík, selen nebo zinek.
 Směs ořechů

  • Mandle

Mandle https://www.nakliceno.cz/mandle/mandle-neloupane-bio-1000g/ mají velmi jemnou a netradiční chuť, kterou si ovšem okamžitě zamilujete. Mají pozitivní účinky na lidská střeva a obsahují také nemalé https://www.finance.cz/zpravy/finance/92926-uverove-pojisteni-usetri-firmam-nemale-prostredky/ množství vlákniny. Mandle ale obsahují i spoustu antioxidantů a snižují cholesterol.
 

  • Lískové oříšky

Lískové oříšky obsahují velmi vysoké množství nasycených tuků, které mají příznivý vliv na hladinu cholesterolu v krvi. Nesmíme však zapomenout ani na vitamín E, železo a hořčík.